torsdag den 24. marts 2011

Skal rapsen have lov til at blive liggende

Det bliver spændende at følge rapsen, min konsulent Lars Olsen siger rapsen nok skal overleve, og min bror, som også er landmand, siger jeg godt kan finde stubharven frem... Jeg tror den overlever! Derfor har jeg sprøjtet den med Kerb - jeg havde jo købt midlet på dispensation, og jeg skulle jo også have afprøvet de nyindkøbte kulfiltre til kabinen på sprøjtetraktoren!!! Spøg til side, som udgangspunkt skal der meget til at så en afgrøde om, og da jeg på nuværende tidspunkt allerede har solgt både raps og vårbyg høst 2011, kan jeg lave regnestykket - hvis rapsen giver mere end 3.000 kg. pr. ha., så skal den blive liggende...

Strategisk er jeg dog tilbøjelig til at fortryde Kerb-sprøjtningen, da gevinsten aldrig vil kunne opveje den potentielle risiko jeg har påtaget mig, når jeg ikke længere kan så korn, hvis jeg bliver tvunget til at så om...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar